من درک می کنم که چیزهای خوبی نصیب کسانی می شود که منتظر هستند. اما بودن شماره 82،210 در لیست انتظار برای چیزی کمی زیاد است-به خصوص اگر آن چیز یک ماسک صورت با فیلتر داخلی باشد ، که اکنون 11 ساله واجد شرایط واکسن من برای مدرسه به آن نیاز دارد. "از شماره 1 تا 8450 دعوت شده است" ، این ایمیل به مشتریان منتظر از Happy Masks (که در حال حاضر خریداران را به پنج ماسک محدود می کند) اعلام کرده است. حدود دو هفته پس از اولین ایمیل ، من 68860 نفر در خط هستم.
من همچنین ثبت نام کردم تا در قسمت بعدی Enro ، یک ماسک راحت راحت دیگر با راندمان فیلتراسیون بالا ، "دعوت" شوم. و انتظار می رود ، همراه با تقریباً 18000 نفر دیگر ، در مورد قطره بعدی 4CAir AireTrust Nano ، ماسک تنفسی KN95 با اندازه قابل تنظیم ، به من اطلاع داده شود. یکی از همکارانش (که تازه متوجه شده بود در لیست انتظار ماسک های شاد شماره 844،346 است) در Slack می نویسد: "مثل این است که سعی کنید در سال 90 نکات NKOTB دریافت کنید.
با دو Enros (تنها ماسک هایی که پسرم بدون شکایت از آن استفاده می کرد) در اوایل همه گیری. وقتی آنها در حال شستشو بودند ، من مخلوط کردم و با او مطابقت دادم و از او التماس کردم که چند گزینه دیگر کاملاً خوب و مسدود کننده ویروس بپوشد. (برای جزئیات بیشتر در مورد این جایگزین ها ، ببینید اگر فرزند من در حال حاضر به ماسک بهتری نیاز دارد؟).
به نوعی ، زمانی که ما راهنمای بهترین پارچه و ماسک های یکبار مصرف بچه ها را منتشر کردیم ، باید چنین انتظاری داشتم. ما آن را "اثر Wirecutter" می نامیم ، که در آن توصیه ها آنقدر محبوب می شوند که به فروش می رسند. طی سال گذشته ، ما تناسب و راحتی طیف وسیعی از ماسک ها را با کودکان 2 تا 11 ساله آزمایش کردیم و بهترین دسته را برای آزمایش فیلتراسیون و تنفس آنها به آزمایشگاه دانشگاه ایالتی کلرادو فرستادیم. ماسک های مبارک طرفدار ، ماسک صورت Enro Kids و ماسک نانو برای کودکان 4CAir AireTrust برای کودکان همه عملکرد بالایی داشتند. هنگامی که به طور ایمن مهر و موم شده اند ، آنها 94 تا 99 درصد ذرات 0.5 میکرونی (تقریباً کوچکترین اندازه ای که ممکن است حاوی ویروس کرونا باشد) را فیلتر کرده اند. این ماسک ها همگی در بین برترین های ما قرار دارند. بنابراین ، بله ، ما انتظار داشتیم که تقاضای زیادی را شاهد باشیم ، به ویژه با توجه به جستجوی مردم برای ماسک های محافظ تر با گسترش نوع دلتا. اما لیست های انتظار در ده ها هزار و جیره بندی ماسک؟ به وضوح چیز دیگری در جریان بود.
همانطور که پیداست ، تولید ماسک بچه می تواند پیچیده تر از ساخت ماسک برای بزرگسالان باشد. پرتاب ویروس جهش یافته ، تغییر دستورات ماسک ، اختلال در زنجیره تامین و والدین مضطرب-و نتیجه هرج و مرج است. راجر لی ، مدیرعامل گروه TAL ، در زوم به من گفت: Enro متعلق به The Apparel Group ، زیرمجموعه TAL ، و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پیراهن در جهان است. این شرکت جوایز مدیریت زنجیره تامین را دریافت کرده است. و با این حال ، لی اعتراف کرد ، نوع دلتا و افزایش تقاضا برای ماسک های کودکان Enro "ما را منحرف کرده است."
چرا بسیاری از ماسک های کودکان فروخته شده است؟

قبل از همه گیری ، اکثر آمریکایی ها به ندرت به ماسک های صورت فکر می کردند ، به ویژه در مورد ماسک های صورت برای بچه های خود. Enro-که در نوامبر 2020 با ماسک های پارچه ای حاوی فیلتر وعده داده شد که "99 درصد" ذرات اندازه زیر میکرون را فیلتر می کند ، راه اندازی شد-فقط 100 تا 200 سفارش در روز مشاهده کرد. تعداد کمی از افراد درباره شرکت شنیده بودند. و ماسک های بچه گانه آن ، هر کدام حدود 17 دلار ، در مقایسه با قیمت سه بسته ماسک های پارچه ای بدون فیلتر که توسط افرادی مانند Gap و Old Navy فروخته می شد ، گران قیمت بود. تا مارس 2021 ، سفارشات به حدود 500 در روز افزایش یافت ، به طور متوسط دو تا سه ماسک در هر سفارش. اما بسیاری از بچه ها هنوز از راه دور یاد می گرفتند و بزرگسالان از خانه کار می کردند ، بنابراین فوریت زیادی وجود نداشت. سپس واکسن ها ، کاهش تعداد موارد کروناویروس در بخش هایی از کشور و اعلام CDC مبنی بر عدم استفاده از ماسک در بسیاری از موارد – به ویژه برای افراد واکسینه شده – آمد. تا ماه ژوئن ، Enro به حدود 100 سفارش در روز باز می گشت. در هر ماسک حتی با انتشار واکسن برای افراد بیشتر ، فروش در آوریل 2021 به اوج خود رسید ، اما در ماه ژوئن 50 درصد کاهش یافت. بنیانگذاران ملیندا هوانگ و اد فو در حال بحث روی راه های دیگر برای فروش ماسک های بسیار فیلتر کننده خود بودند-مانند فصل سرماخوردگی و آنفولانزا و محافظت در برابر آلرژن های معمولی. مانند دیگر شرکت های تولید ماسک ، Happy Masks در انبار قرار داشت.
همه ما می دانیم که بعد چه اتفاقی افتاد. در اواخر ژوئیه 2021 ، نوع دلتا بیشتر مسری به ایالات متحده برخورد کرد و CDC توصیه های ماسک خود را مجدداً اعمال کرد. این درست زمانی اتفاق افتاد که والدین شروع به خرید در مدرسه برای بچه ها کردند ، بچه هایی که در بسیاری از موارد نزدیک به 18 ماه پا به کلاس نگذاشته بودند. با توجه به افراد زیر 12 سال که واکسیناسیون واجد شرایط نیستند ، والدین به طور طبیعی به سمت ماسک های محافظ تر مانند ماسک های تنفسی KN95 یا ماسک های پارچه ای طراحی شده با فیلترهای داخلی متمایل می شوند. همانطور که دانیل ویلیامز هوکر ، مدرس ارشد مدرسه بازرگانی Cornell SC Johnson ، در مورد آن توضیح داد: "به نظر می رسید که والدین یک لحظه جمعی مقدس داشته اند ، جایی که آنها متوجه شدند ،" من ماسک کافی برای قرار دادن فرزندانم در مدرسه ندارم. . ""
"ما اغلب نظرات والدینی را می بینیم که می گویند دلیل خرید ماسک آنها بوده است زیرا هیچ کس دیگری در کلاس بچه های آنها از آن استفاده نکرده است." -ملیندا هوانگ ، بنیانگذار ماسک های مبارک
سفارش ماسک بچه ها افزایش یافت. انرو از فروش حدود 300 ماسک در روز به 6000 ماسک رسید. ماسک های کوچک و متوسط که برای اکثر بچه های سنین مدرسه مناسب است ، اکنون 80 درصد از فروش ماسک های شاد را تشکیل می دهند. Enro در تلاش است تا 60 of موجودی خود را در اندازه های مخصوص بچه ها ذخیره کند.
جمعیت شناسی مشتریان نیز تغییر کرده است. لی در مورد فروش انرو گفت ، در حالی که اولین موج خرید ماسک عمدتا از کشورهای ساحلی بود ، اما سفارشات فعلی به طور مساوی در سراسر کشور توزیع می شود. Happy Masks's Hwang به افزایش سفارشات از ایالت های بدون دستور ماسک و همچنین از کشورهایی که دستور ماسک را ممنوع کرده بودند ، اشاره کرد. هاوانگ می گوید: "ما اغلب نظرات والدینی را می بینیم که می گویند دلیل آنها برای خرید ماسک بوده است زیرا هیچ کس دیگری در کلاس بچه های خود از آن استفاده نمی کرده است."
موجودی تا آگوست به طور معمول ، فصلی قابل پیش بینی برای کالاها وجود دارد ، Cornell's Hooker توضیح داد. "به آبجو و سوپر جام ، یا لباس و هالووین فکر کنید. شما سعی می کنید میزان فروش شما را پیش بینی کنید و باید ماه ها قبل سفارش دهید. " اما با استفاده از ماسک – مخصوصاً ماسک برای بچه ها – خرده فروشان نمی توانستند این نیاز را پیش بینی کنند. یخچال شما ، شما نمی خواهید بگویید ، "من به فروشگاه مواد غذایی می روم و چند گالن شیر بیشتر می گیرم." ماسک بچه های 4CAir نیز در تابستان به سرعت فروخته شد. وقتی این شرکت به مشتریان امکان پیش خرید ماسک (برای تحویل در ماه سپتامبر) را ارائه کرد ، سرور آن به دلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان خراب شد. پیش سفارشات در یک روز به فروش رسید.
"هیچ کس در ماه ژوئن 20 برابر تقاضای خود ذخیره نمی کند." Enro's Lee گفت. بزرگی دلتا غیرقابل پیش بینی بود ، همچنین موقعیت شلاق CDC در مورد ماسک پوشیدن. "اگر می توانستیم آن را پیش بینی کنیم ، برنامه ریزی بسیار بهتری انجام می دادیم و انبار نمی شد."